Deníček 2: 21 738 kroků, 12 km

Dneska je to delší, ale zážitků prostě bylo mnoho. 🙂

2:12 ráno, probouzím se po 6 hodinách komatu, Radek je taky vzhůru. Jet lag je mrcha. Ještě že cesta na západ je milosrdnější a za dva dny budeme srovnaný. Doma je teď totiž 8:12 ráno. Chvilku si povídáme, přepadnu ledničku, kde mám koupené čerstvé jahody a usínáme. Druhé probuzení a už je 6 ráno. Vstáváme a míříme do Wallmartu (potřetí), ať už jsme na mobilních datech a taky pro hadici od sprchové hlavice, kterou si do USA vozíme vlastní. Všude po hotelech mají jen sprchový talíř, co je napevno přidělaný. Ani jeden to nemám rádi. Ranní Washington nás vítá upršeně, tak vymýšlíme, co budeme dělat.

Mimochodem letos se vozíme v Toyotě Avalon XLE – 270 koníků, 3,5 litru a 6 válců. Prý jsem to dobře vybrala.

Hotelová snídaně je v Marriottech lepší než v Holiday Innech (California). Je tu i čerstvá zelenina a ovoce. Kafe maj hnusný po celý Americe. :-))

Podle počasí vyhrávají muzea a taky místní MHD. Město je pěkně pokryté. Necháváme auto u hotelu a jedeme metrem, který máme 3 bloky od něj. Stanice jsou hrozně veliké, betonové. Vůz metra je naopak skoro prázdný a voní po květinách! (bez ironie, fakt voňavé, krásné metro)

Jako první volíme Muzum letectví a kosmonautiky. https://airandspace.si.edu/ Všechna muzea tu mají zdarma. V tomhle je průřez od prvních pokusů o létání až po dobývání vesmíru. Všechno je interaktivní a dalo by se tu strávit týdny, kdyby člověk četl všechny popisky, ale nás láká i zbytek města.

Výhodou všech budov je, že tu jede klimatizace na plný kule, ale je to úplně jinej pocit, že v ČR. Z 95 % na vás totiž nikdy nefouká, jen je chládek. Už 2016 jsem se bála, že určitě musím mít 7 angín denně, ale vůbec to tak není.

Vylejzáme z muzea a zfackuje nás 34 °C vedro skleníkového typu – je po dešti. Vylejzáme na hlavní ulici a já poprvé vidím Capitol a Washington monument. Začala jsem skákat a lehce tleskat a křičet. Ty Mexičanky moc nechápaly, ale to neva. Byla jsem prototypem štěstí. Také se to pak ukázalo na fotkách. Capitol (wiki) jsem měla samostatně 40 x, Monument 50 x a společně ještě dalších 15 fotek. Ups.

Čas oběda. Míříme do čínské čtvrti, která je nakonec velká jako jeden blok. Typická architektura, ale jídlo nás nezaujalo a hned vedle ní je Legal Sea Foods. Pro Jáňu – https://www.legalseafoods.com/restaurants/washington-dc-7th-street-1

Moc dobře udělené rybky. Ráďa si dává svého prvního kraba a na web nasazuje počítadlo – kolik krabů a humrů za dovolenou sní. Také porce je Evropská a ne pro tři. S tipem za 60 dolarů

Další na řadě je White House (wiki) a za mě byl z těch zajímavých míst to nejslabší. Je kolem něj securita na několik set metrů. Je vidět přesně z jednoho místa, protože kromě plotu je kolem i spousta stromů. Dáme mu jen pár minut a pokračujeme k monumentu.

Obří výhodou Ameriky je pitná voda všude a zdarma. Je jedno jestli v muzeu, na ulici – kdekoliv se můžete opláchnout a doplnit si láhev na pití. Za den to využíváme spousta krát, je fakt vedro.

Monument (cz wiki, en wiki) je zavřený a obehnaný plotem, asi ho ten Spiderman v Homecommingu zničil fakt solidně. Ale i tak je to neuvěřitelně majestátní. 152 m vysoký. Je to veliká dominanta, baví mě.

Sice už jsme uťapaní a vaření, ale chci vidět ještě sedícího Lincolna a Reflecting pool, kde mluvil Martin Luther King. Po cestě potkáváme ještě Památník druhé světové války. Krásné místo s fontánou uprostřed, ve které je možné si osvěžit unavené nohy. To nám udělalo fakt radost a odpočíváme. Památník je rozdělen na dvě věže, z nichž jedna znázorňuje Pacifik a druhá Atlantik. Po okraji jsou žulové kameny jednotlivých států. Z místa dýchá klid.

Lincoln & Reflecting pool – Měla jsem tu dojem největšího přeplnění lidí. Ale stejně se pořád nemůžu vynadívat. Město si mě získalo. Reflecting pool je hrozně mělký, ale stejně má svoji atmosféru. Všude kolem se proháněj veverky a kachny. U Lincolna je nával. 🙂 Ale já jsem průbojná Čecha, takže fotku mám ukořistěnou, ale atmosféra tam kvůli řvoucím turistům tak úchvatná nebyla.

Teď už k metru a do hotelu. Po cestě nás chytne tak šílený slejvák, že stojíme s deštníkama pod stromem a stejně z toho nevyjdeme sušší. Nakoupit dobrůtky ve farmářském obchodě a jít třídit 200 fotek z dneška. 😀 Den dostává 11/10 bodů. Do komatu upadáme kolem 22 hodiny.

Z celého dne mě nejvíc fascinovala architektura. Takže pár random záběrů pro moje kochání.